Friday 11 November 2011

Origami

Salam...
kali ni nak cerita pasal origami lak...
seni lipatan kertas yg popular kat Jepun...
dari mana belajar origami?
dari buku la... takkan nak g Jepun belajar origami.. :P
 ade gak yg aku tau sejak zaman sekolah dulu..

antara koleksi yang aku tau buat..

1. bintang
yg ni paling senang kot nak buat... sejak sekolah rendah dah pandai buat...
masa tadika xde wat bintang2 ni.. mase tadika main tanah liat jek..

2. love shape @3d
yg ni aku blaja buat kat youtube... baru tahun ni pandai buat.. org lain maybe da tau lame.. huhu
yg penting da tau buat.. dari yg xtau buat tu..

3. baju kemeja
yg ni mase sekolah dulu selalu buat... wat carta kelas pon pkai ni.. hihi

4. love shape

macam2 jenis... tapi yg paling expert dua jek.. yg gune duit ngan yang kaler merah.. sebab simple jek...

5. kotak


6. angsa
yg ni aku belajar buat 3 tahun lepas kot.. mase tu sepupu aku kawen...
penat gak nak buat sebab kena lipat byk kertas...

7.. burung
sekor ni jek yg tertinggal dlam koleksi aku..
ada beberapa jenis yg aku tahu buat.. mane ntah ilang...
dah terbang kot.. :P
tu je la cite pasal origami...
banyak lagi nak belajar.. tapi perlukan ketekunan sebab lipatan dia agak rumit...


Hasil Nukilan Emiey Cadbury


No comments:

Post a Comment