Saturday 22 October 2011

Spend time with my Best Friend

Rathna Dewi... nama panggilan dye Ana..my best friend since kitorg tingkatan 1... lame giler rasenye aku tak kuar ngan best friend aku nih.. sejak dye kerja kat Melaka kitorg mmg da jarang jumpa.. masing2 busy.. time dye balik JB aku lak ade hal.. time aku free dye lak tak balik JB.. hari ni kawan kitorg sejak sekolah menengah kawen.. Hidayah Razi.. macam biase la.. klu nak ke mana2 aku mesti g umah Ana.. kul 10 lebih aku sampai umah Ana.. make-up2.. touch up2.. dak puas hati.. kitorg gerak.. alamak! hadiah belom beli... singgah Jusco beli hadiah.. pic hadiah tak sempat amek..sampai umah  Dayah da lambat.. sebenarnye bukan lambat.. tapi Dayah sanding awal.. kul 12 dye sanding. biase org sanding kan lepas Zohor.. sampai umah Dayah jumpa Mama salam mama.. rindu kat Mama.. Mama adlh mak Dayah.. sejak sekolah kitorg mmg selalu datang umah Dayah.. mak Dayah da anggap kitorg mcm anak dye...geng2 yg lain da ade.. Fifah... Nawal.. Amin... cume Tira jek xde.. dye kena g Langkawi,, ade kursus.aku ngan Ana g la mkn.. pas mkn kitorg sume dok semeja borak2.. lame tak jumpe kan.. mcm2 cite la nak dikongsi2.. sempat merakam beberapa keping gambar...





cenderahati dari umah Dayah..



lepas dari umah Dayah balik umah Ana tukar baju... nak g tempat kitorg biase lepak bile ade masalah atau pikiran kusut... Tanjung Balau.... bukan sebab ade masalah.. tapi saje jek jalan2.. sebab dah lame tak g sane... 




just jalan2.. amek angin pantai.. tengok org ramai bersuka ria bersma keluarga n kawan2... da puas jalan2 kat pantai kitorg g site yg kitorg paling suke.. Jeti Tanjung Balau.. sebab kat jeti nih pemandangan dye lagi cantik.. n kat atas laut, so terasa betul angin laut.. dengan deruan ombak.. memang tenang dok atas jeti nih...


model Jeti Tanjung Balau.. hakhak

 


kuatkan ombak dye...




dah nak senja.. so kitorg pon bertolak balik JB...balik JB aku bawak keta Ana.. rase mcm baru belajar bawak keta lak.. ye la.. keta aku manual.. bawak keta Ana auto.. agak kekok la..mmg la senang bawak keta auto. tekan jek minyak.. sebab tak biase.. mule2 slow.. bile da mule tekan minyak.. bye2 kereta kat belakang.. hikhik.. sampai Taman Molek dekat kul 8.. perut pon da lapar.. singgah la kat tempat kiotrg selalu makan n lepak2 dulu.. Restoran Cahaya Molek... jom makan! 


otak-otak...


rojak keropok lekor dan tahu... 


tinggal lidi jek.. huhu.. alhamdulillah... perut da kenyang... badan pon da rase letih... balik umah.... 

Hasil Nukilan Emiey Cadbury


1 comment:

  1. cun arr model jeti tuh..kah3..love u much gurl..ko la kwn terbaek aku dunia akhirat.,,

    ReplyDelete