Wednesday 19 October 2011

Kek Lapis Asam Manis...

mule rajin nak masak memasak.. try mcm2 resepi mee dan lauk pauk.. 
sedap ke ape yg aku try masak? bole la. xde la sampai sakit perut sesape yg memakannye.. :P
raye tahun lepas berjaya gak la wat kuih raye.. biskut oat coklat.. 
tapi raye tahun ni x try wat ape2 biskut pon.. huhu
sejak tahun lepas try wat kek batik tapi mcm yg aku ckp kat entry lepas...
xpenahnye jadik kek batik aku..
so kali ni terasa nak try wat kek lapis asam manis..atau ade yg sebut kek asam manis jek..
dua minggu lepas da beli bahan.. org kate pkai biskut tawar.. 
beria2 la aku g tesco beli biskut & bahan2 yg lain...
bile tanya maklong aku.. rupe2nye salah biskut da...
terbantut suda niat nak buat kek.. pusing banyak kedai tapi xjumpe gak biskut yg dicari... ade jumpe biskut  tapi maklong ckp xbole pkai biskut tu sbb berminyak... at last kirim jiran belikan kat seberang tambak.. hikhik
malam semalam balik keja dengan bersemangatnye aku memblend biskut tuk dijadikan tepung.. sediakan sume bahan.. dah siap adunan sume mule la mengukus... selapis demi selapis... dan akhirnye siap la kek lapis asam manis aku... tu pon ngan bantuan mak.. penat woo nak melapis.. ni la hasilnye..


 tebal2 mcm ni jek da penat.. nak tipis2 lapisan? lepak aku mcm ni..
tadi pagi bawak g opis.. saje nak suh officemate rase n komen.. diorg ckp sedap.. hehe
bole la wat lagi.. nway thanks la pade tuan resepi yg aku xtau sape.. aku pon x ingat aku amek resepi tu kat blog sape or web mne..
n aku bg boipren syg aku rase rase.. dye pon ckp sedap.. hikhik...
lepas ni nak try wat kek ape lak ek... hurmmm..
kite tunggu dan lihat je la.. ;)

Hasil Nukilan Emiey Cadbury


No comments:

Post a Comment