Sunday 25 September 2011

Highway Senai-Desaru

Hari Sabtu.. oleh kerana tak kerja so aku ngan mak cadang nak balik kampung.. saje jalan2.. nak lalu hiway baru. hehe.. siap punya siap.. kul 12 bru kuar umah... huhu..  mak cik aku ckp boley masok hiway tu iku mount austin. pusing2 kat mount austin tak jumpa pon jalan nak masok hiway desaru. so aku ikut la jalan ulu tiram..sbb sebelum sampai tiram tuh ade laluan masok hiway desaru,, kitorg masok plaza tol ulu tiram lebih kurang kul 12.35 tengari.  ni kad tol lebuhraya Senai-Desaru.....




lalu atas laut.. huhu.. sepanjang hiway akan lalu atas 4 jambatan.. 3 jambatan kecik 1 jambatan besar... pemandangan yg sempat dirakamkan.. hehe









sampai kat plaza tol penawar setengah jam kemudian..  dari tol penawar nak sampai kat umah arwah atok amek mase 20 minit... xde ape yg menarik kat umah arwah atok.. umah felda biase jek. sempat aku amek gambar nih kat umah makcik.... hehe..




mak cik aku ni suke btol menternak binatang.. ayam.. burung puyuh.. kali ni itik plak.. angsa tuh amek kat umah arwah atok.. mak cik aku cite ari tuh banyak dia bela itik. sehari sebelum puasa 8 ekor mati.. kebanyakannya perut berlubang.. tak tau ape yg makan,, makcik aku rase musang... tapi xtau la... kul 6 lebih berangkat balik ke Johor Bahru.....

Hasil Nukilan Emiey Cadbury


2 comments:

  1. salam kenal... jom jenguk2 n follow blog saya jugak,,.. :p

    ReplyDelete
  2. salam kenal gak. dah jenguk and dah follow pon. :)

    ReplyDelete